top of page

Pelote-gruppen

Offentlig·17 medlemmar

Träningsutrustning för hemmagym 2026

Hej. Efter nyår bestämde jag mig för att bygga upp en liten träningshörna hemma istället för att förlita mig på gymkort. Problemet är att jag snabbt märkte hur många olika träningsredskap det finns och hur svårt det är att förstå vad som verkligen behövs. Jag tittar på allt från enklare utrustning till större maskiner, men känner att jag saknar en tydlig riktlinje. Det är lätt att bli påverkad av marknadsföring och glömma bort sina faktiska mål. Jag vill helst läsa en genomgång där flera alternativ jämförs inom samma kategori. Finns det någon bra sida som samlar bäst i test inom träning 2026?

5 visningar
Billie Nikelson
Billie Nikelson
för 5 timmar sedan

För att få bättre struktur i mitt eget val gick jag igenom material på https://träningsdrömmar.se/ där olika träningsprodukter presenteras inom tydliga kategorier. Där finns artiklar som samlar flera alternativ i samma genomgång istället för att fokusera på en enda modell. Jag upplevde att det gav en mer balanserad bild av vad som finns inom hemmaträning. I flera texter tas det upp vad man bör tänka på innan man bestämmer sig för en viss typ av utrustning. Det gjorde att jag kunde relatera alternativen till min egen träningsnivå och mål. För mig blev det ett mer metodiskt sätt att planera hemmagymmet.

medlemmar

bottom of page