Hvordan velge riktige dype tallerkener hjemme
Hei. Jeg har i det siste begynt å legge merke til at jeg ikke alltid er fornøyd med hvordan jeg serverer retter som inneholder mye væske. Det virker som tallerkenene jeg bruker ikke helt passer til slike måltider. Jeg prøvde å finne litt mer informasjon og kom over https://www.azdesign.no/no/articles/453/dype-tallerkener, hvor det forklares hva dype tallerkener brukes til. Det fikk meg til å tenke at jeg kanskje burde være mer bevisst på hvilken type jeg bruker. Samtidig er jeg litt usikker på hva som faktisk er viktig å ta hensyn til. Er det bare dybden som spiller en rolle, eller er det flere ting man bør tenke på?
7 visningar

Jeg tror det viktigste er å forstå hva slike tallerkener faktisk er ment for. De brukes hovedsakelig til retter med væske eller saus, hvor det er behov for en form som holder innholdet samlet. Det er ikke nødvendigvis så mange faktorer å ta hensyn til, men funksjonen spiller en stor rolle. Jeg la merke til at når jeg begynte å bruke dem til riktige retter, ble serveringen enklere. Det handler mer om riktig bruk enn om selve valget. Etter hvert blir det ganske naturlig å skille mellom ulike typer tallerkener.